Groningerland 2013 - Reis mee met Els en Dick

Groningerland 2013

Reizen 2013 t/m 2014

Groningerland
Maandag 15 juli vertrokken we vanuit Rolde naar Nieuw Statenzijl in Groningen. Daar in de buurt vonden we bij een picknickbank een plekje om de camper neer te zetten en onze lunch te gebruiken.
Daarna op de fiets een rondje gemaakt, ook langs enkele vogelhutten.
's Avonds overnacht op een camperplek in Delfzijl.

Dinsdag zijn we weer terug gereden naar Termunten. Onderweg gekeken bij de oude begraafplaats van voormalig Oturdum en door Termenterziel gelopen. In Termunten hebben we nog de kerk bezichtigd, de sleutel konden we ophalen bij de pastorie. Ook konden we de toren beklimmen.
Daarna zijn we naar een uitzichtpunt gereden om zeehonden te bekijken.
Daarna zijn we naar een camping gereden in de buurt van Pieterburen. 's Avonds nog een rondje gefietst.

Woensdag een fietstocht rond Pieterburen gemaakt. Prachtig was het! We kwamen door hele kleine dorpjes. In Kloosterburen hebben we de kerk ook vanbinnen bekeken. We hebben weer 40 km gefietst met stralend weer.

Donderdagmorgen eerst naar het Lauwersmeer gereden en bij het activiteitencentrum de camper neergezet. Daarna zijn we een stuk van het rondje om het Lauwersmeer gaan fietsen. Een eind voorbij Zoutkamp zijn we weer dezelfde weg terug gegaan.
Heen en terug hebben we alle vogeluitzichtspunten bezocht. We zagen ook lepelaars!
Terug bij de camper eerst gegeten en daarna gezocht naar een camping. We kwamen op de natuurcamping bij Dokkummer Nieuwe Zijlen.

Vrijdag ook weer een stuk van het rondje om de Lauwerszee heen en terug gefietst. Ook hier zagen we weer allerlei vogels zoals de kluut en ook grutto's.
Terug op de camping na het eten nog een klein stukje gewandeld.

De volgende dag zijn we via Roden weer naar Rolde gereden. Een mooie tocht gemaakt met prachtig weer!