Frankrijk 2019 - Reis mee met Els en Dick

Reizen 2019 t/m 2022
Reisverslag van de vakantie in september 2019
9 september 2019
's Morgens vertrokken wij om tegen d avond op een camperplek onder Reims bij Saint-Imoges aan te komen. Na het eten hebben we nog een stukje gewandeld.
10 september
We vervolgen onze reis naar de eerste bestemming aan de Loire, de camping bij Sully sur Loire.
Na het eten nog een rondje gelopen langs de Loire.
11 september
Vandaag op de fiets langs de Loire, richting Gien. We zijn niet helemaal naar Gien gefietst want dat vonden we te ver heen en terug.
In het begin was het fris maar hoe langer we fietsten des te warmer werd het.
12 september
Vandaag met de fiets de andere kant opgefietst. In Saint Benoit sur Loire hebben we de kathedraal bezocht.
Daarna nog een verder gefietst naar Chateauneuf sur Loire.
Dezelfde weg weer terug.
13 september
Vandaag een beetje een rustdag gehouden. Een stuk langs de Loire gewandeld en 's avonds gebarbecued.

14 september
We hadden iets gelezen over een vogelgebied bij Ouzouer sur Loire. Er is wel geen aangegeven route daar naar toe, maar we proberen maar wel om daar te komen.
Het eerste stukje weg was wel druk maar even later konden we een klein weggetje nemen en dat ging mooi naar het gebied toe. Er zouden daat visarenden broeden maar die waren in september alweer vertrokken. Maar toen we in de uitkijkhut kwamen werden we verrast door een kerkuil die in de hut een slappplekje dacht te hebben maar nu door ons werd gestoord.

15 september
Vandaag weer een rustdag. Een stuk gewandeld langs de Loire en vanwege de hitte is het zwembad weer opengegaan, Dus Els heeft nog gezwommen.
16 september
Omdat de fietsmogelijkheden in Sully sur Loire nogal beperkt zijn, zijn we wat verder oostwaarts gegaan naar Chatillon sur Loire. We staan opo de camping municipal heel mooi aan de Loire en heerlijk in de schaduw.

17 september
Vandaag dus maar een fietstocht niet langs de Loire maar meer het binnenland in. Eerst naar Autry  le Chatel en daarna naar Saint Brisson sur Loire en Briare weer terug naar de camping.
Het was wel een beetje heuvelachtig maar met electrische fietsen goed te doen.
18 september
Gisteren hadden Klazien en Bert geapt dat ze vandaag naar ons komen. Ze zijn op de terugweg van hun reis door de Pireneeën. We zijn 's morgens boodschappen gaan doen in Briare en 's middags lekker op de camping gezeten. Even over vieren kwam de familie de Vries er aan.
19 september
Vandaag met zijn vieren op de fiets naar Bonny sur Loire. Je kunt dan aan beide kanten langs de Loire fietsen dus een mooi rondje.
We zijn zo druk geweest met fietsen en kletsen dat we vergeten zijn een foto te maken.

20 september
Vandaag op de fiets naar Gien. Na Briare was het voor Bert en Klazien toch wel wat steil in Saint Brisson sur Loire. Zij hadden geen electrische fietsen mee.
Daarom besloten we maar om in Gien niet dezelfde weg terug te nemen maar zelf een weg te zoeken aan de andere kant van de Loire naar Briare. Eerst was het wel langs een drukke weg maar later zijn we wat meer naar de Loire gegaan. Volgens Google maps was daar ook een weg. Dit bleek een zandpad te zijn maar gelukkig wel hard. Zo zijn we in Briare gekomen warr we voor 's avonds vis hebben gekocht die Bert dan kom roken. Heerlijk.
21 september
Bert en Klazien zijn vandagg naar Briare gelopen om boodschappen te doen en Els en ik zijn weer een rondje gaan fietsen door het binnenland naar Beaulieu sur Loire en daarna richting Bonny sur Loire en daar het fietspad weer langs de Loire terug.
22 september
De komende dagen lijkt het weer niet goed te worden. Wij gaan naar Reims en Klazien en Bert gaan via een andere weg weer terug naar Assen.
We zijn vandaag naar de camperplaats gereden waar we op de heenweg ook waren.
23 september
Vanmorgen eerst naar de camperplaats bij het stadion van Reims gereden en vandaar naar de kathedraal van Reims.
Nadat we die hadden bezichtigd zijn we lopend naar de kapel van Foujita. Deze kapel is gebouwd en beschilderd door de japanse kunstenaar Foujita.
Daarna met de bus naar de basilique Saint-Remi, de oudste kerk van Reims en daarna vonden we het wel mooi geweest en zijn we naar de camper gegaan.
24, 25  september
Vanaf Reims zijn we naar Middelburg gereden en hebben daar op een camping overnacht. De volgende dag zijn we eerst naar een vogelgebied gereden, maar veel vogels hebben we er niet gezien helaas.
's Middags naar José en Teus en na het avondeten weer naar huis.