Dolomieten 2017 - Reis mee met Els en Dick

Reizen 2015 t/m 2018
Reisverslag Dolomieten

5 mei
Met de kinderen en kleinkinderen hadden we aan het begin van onze vakantie een huisje in Zuidwolde gehuurd.
Els en Dick waren kwart voor twee bij het huisje. Dick moest weer om twee uur weg omdat hij moest repeteren in de Nieuwe Kolk te Assen voor de avondvoorstelling van het Luchtmacht Mannenkoor.
Gerben was met de racefiets naar Zuidwolde gegaan en kwam om kwart over vijf aan. Bastiaan, Eveline, Marit en Iris kwamen ook omstreeks die tijd.
's Avonds zijn Bastiaan, Eveline en Els naar het concert geweest in de Nieuwe Kolk. Gerben heeft op de meiden gepast.

Naar volgende dag
6 mei
Een drukke dag gehad. 's Morgens eerst een speurtocht door het bos bij het huisje. 's Middags lunchen in Oud Aalden (pannenkoeken) en daarna naar de bomen in het Bos van de Toekomst.
En toen we weer bij het huisje waren moest er stokbrood gebakken worden in de houtkachel buiten en na het avondeten nog buiten spelen en reeën kijken. In het weiland vlakbij liepen er wel vier.

7 mei
Na het ontbijt zijn we naar de dierentuin (Wildlands) in Emmen gegaan. Hier zijn we de hele dag geweest tot na vijven. Daarna afscheid genomen van Bastiaan, Eveline, Marit en Iris want die gaan direct door naar Amersfoort. Gerben heeft ons weer terug gebracht naar het huisje en is na het avondeten naar zijn huis gegaan.
Wij lagen na die dag wel heel vroeg op bed.

8 mei
Na het eten eerst onze eigen spullen gepakt en om tien uur reden we bij het huisje weg om de sleutel bij de beheerder af te leveren. Toen we daar vertrokken miste Els een kussentje. Dus even achteruit naar de beheerder en de sleutel uit de brievenbus gehaald en weer terug naar het huisje. Het pad hebben we maar lopend gedaan en nog even naar de reeën gekeken. Ze liepen nu ver weg. Toen we heen gingen zag Els er wel een heel dicht bij maar die ging toen direct het bos in.
Nadat we het kussen hadden gevonden - was achter het bed gegleden - weer terug naar de beheerder om de sleutel weer af te leveren. Om elf uur vertrokken we dan echt.
Om half zes waren we op de camperplek in Huhnfeld. Nog even naar de apotheek gelopen voor muggenolie en nog wat spullen en na het eten nog even gescrabbeld. Els is daarna het bed in gedoken en ik ben het verslag gaan schrijven.

9 mei
Eerst even naar de winkel voor wat boodschappen. Alleen brood lukte niet want ze hadden niet lactosevrij. Dan maar op pad en ondeweg lang een Liddl.
Na weer een dag rijden kwamen we op de camping die we hadden uitgezocht in Viechtag. We staan mooi aan het water. Het is heel rustig op de camping.

10 mei
Vandaag een rustige dag. 's Morgens zijn we wezen wandelen. Heel mooi.
's Middags buiten gezeten in de zon. Wel wat fris dus af en toe even naar binnen. Na het avondeten nog een klein rondje gelopen, gescrabbeld en verslag geschreven.

11 mei
Vandaag weer een zonnige dag. We hadden het plan om naar Salzburg te gaan en dan verder te rijden zoals in de reisvoorbereiding staat. Maar onderweg hadden we eigenlijk geen zin om de stad te bekijken en besloten we maar om wat verder te rijden.
We zijn nu in Altenmarkt im Pongau beland. Onderweg heeft Els weer heel veel plaatjes van besneeuwde bergen geschoten.

12 mei
Om 10 uur vertrokken we van de camperplek. We hoeven vandaag niet ver meer. Slechts anderhalf uur rijden naar de camping in het Maltatal. Maar een prachtige weg over de Radstädter Tauernpass. Toen we sneeuw langs de kant van de weg zagen liggen zijn we gestopt en een stukje gaan lopen. Els zag ook hele mooie bloemen.
Tegen éen uur waren we op de camping. Bert en Klazien waren hier gisteravond aangekomen. Het weer is een beetje minder, korte buitjes. Aan het eind van de dag zelfs onweer.

13 mei
Er loopt een fietspad door het Maltatal van Gmünd naar de pas. Totaal 17 km lengte.
Wij zijn hiervandaan naar de tolpoort gefietst, totaal 11 km heen. Met de elektrische fietsen snapten wij niet dat Bert het zo heet kreeg, maar op de terugweg wel, want we hoefden bijna niet te trappen en gingen met een behoorlijke vaart naar beneden.
Op de heenweg hadden we op een bank koffie gedronken en op de terugweg zijn we bij een parkeerplaats gestopt. Hier kon je een rondwandeling van een uur maken langs watervalletjes. Eerst wat brood en toen op pad. Het was een mooie wandeling.
Terug bij de fietsen nog wat gegeten en gedronken en toen naar de camping. Heerlijk buiten gezeten tot na het avondeten.

14 mei
Vandaag zijn we de andere kant op gefietst naar Gmünd. Onderweg eerst even koffie gedronken. Midden in het stadje de fietsen geparkeerd en toen een wandeling gemaakt van anderhalf uur. Gmünd is een kunstenaarsdorp. Er zijn heel veel galerieën. Op de wandeling kwamen we langs het kasteel en daar stond binnen ook een kunstwerk van twee paarden gemaakt van hoefijzers.
Op de terugweg ons brood opgegeten. De lucht werd wel dreigend maar het bleef droog. Maar toen we op de camping in de stoelen zaten vielen er wel spetjes dus toch maar naar binnen.

15 mei
We hebben besloten om nog wat langer in Karinthië te blijven. We gaan nu naar de Millstätter See. Hier kun je omheen fietsen.
Na eerst wat inkopen gedaan te hebben vertrokken we naar Döbriach. Maar dat ging niet zonder hindernissen. De gewone weg was afgesloten en wij willen niet over tolwegen. Dus een alternatieve route geprobeerd (volgens de TomTom) over een smal weggetje maar ook dat kwam op de afsluiting uit. Dus weer keren en toch maar over de snelweg. Tenslotte stond daar de omleiding aangegeven.
Iets na twaalven kwamen we op de camping. 's Middags nog een klein wandelingetje gemaakt.

16 mei
Vandaag zijn we rond de Millstätter See gefietst. Eerst via de stille zuidkant maar hier zitten nog wel hele kleine steile klimmetjes in zodat een e-bike er ook moeite mee heeft. Maar het was wel een mooie tocht. Onderweg in een park ons brood gegeten en 's middags op de camping onderuit. Het is heerlijk warm weer.
's Avonds de plannen voor morgen besproken. Het fietsen bevalt ons wel dus gaan we nu nog maar naar een camping bij de Drauradweg.

17 mei
Vanmorgen vertrokken we naar Dellach im Drautal. Eerst langs de winkel om eten voor een paar dagen in te slaan. Om half twaalf waren we op de camping.
Els heeft gauw de was in de machine gestopt en na het eten konden we die ophangen. En een uur later was die al weer droog.
Weer op de fiets gestapt en een 15 km van de Drauweg gereden (en dus ook weer terug) Bert moest wel weer de kuiten gebruiken.
's Avonds hebben we gebarbequed.

18 mei
Vandaag geen foto. Hoe dat komt volgt nu.
Vanmorgen weer op de fiets om de andere kant van het Drautal in te fietsen. Ik had al enige dagen problemen dat de ondersteuning als ik over een hobbel ging spontaan uitviel. En dit werd steeds erger. Gisteren kreeg ik de melding op het display dat ik maar naar de dealer moest. Maar toch maar geprobeerd. Helaas na 7 km was het al een tiental keer gebeurd dat ik geen ondersteuning had. Het was toen net koffietijd en ik ben daarna maar weer terug naar de camping gereden. Ook op de terugweg steeds uitval.
Klazien, Bert en Els gingen verder. Op de terugweg kwam Els in het losse grind ten val. Gelukkig alleen wat schaafwonden.
's Middags alllen maar lui geweest op de camping.

19 mei
Vandaag gaan we naar Italië. Het wordt nu passen rijden!
Eerst over de Gailberg Sattel en daarna over de Plöckenpass. Toen we de laatste aan het beklimmen waren zagen we een plek waar we konden parkeren en waar ook wandelroutes aangegeven stonden. Hier de campers geparkeerd, brood klaargemaakt en de wandelschoenen aan. Ruim anderhalf uur geklommen. En weer een uur terug. Onderweg zagen we ook nog een ree.
Daarna de pas verder gereden. Heel veel bochten omhoog. Bovenop ligt de grens met Italië.
Je daalt af via een heel steile wand. De Tomtom kon de haarspeldbochten niet goed naast elkaar weergeven.
Eenmaal beneden afgeslagen naar het westen naar Sappada. Ook hier weer klimmen.
De camping in Sappada was nog dicht. Gaat pas met pinksteren open.
We staan nu in Sappada op een camperplek. Na het eten begon het te regenen.

20 mei
Vanmorgen eerst naar de VVV gelopen om wat informatie te krijgen. Klazien en Bert hadden ook brood nodig en wij hebben wandelstokken gekocht voor mij omdat we die hadden vergeten.
Eerst terug naar de camper en na de koffie een wandeling gemaakt door het dal langs de beek. Bij de camping waar we gisteren niet terecht konden zijn we weer gekeerd. Totaal 8 km gelopen.
Net voor we vertrokken zagen we bij de camperplek een schaapherder met een kudde.
Na een korte rust zijn we op weg gegaan naar Cortina d'Ampezzo. We zouden misschien overnachten op een camperplek hoog in de bergen maar daar vonden we het te koud. Ondertussen was het ook een klein beetje gaan regenen. We zijn doorgereden naar een camperplek in Cortina d'Ampezzo zelf. Els en ik zijn nog even het plaatsje ingeweest en hebben daar wat gedronken.

21 mei
Met de camper even noordwaarts gegaan om te wandelen in de Fanes kloof met als einddoel een waterval.  Het was een mooie wandeling met heel veel bloemen langs de kant, waaronder de grote en de kleine gentiaan. Toen we dachten bij de waterval te zijn zagen we een heel smal pad met een ijzerdraad langs de rotsen. Er kwam een hele groep mensen terug maar die waren allemaal gezekerd aan de staaldraad. Als we konden vliegen dan zouden we het gewoon kunnen proberen.
Klazien, Bert en ik zijn nog een stukje doorgelopen naar een andere waterval.
Terug bij de camper hadden we geen zin om nog veel verder te rijden en zijn weer terug gegaan naar de camperplek.

22 mei
We vertrekken vandaag weer uit Cortina d'Ampezzo. Eerst nog wat boodschappen gedaan en daarna naar de Passe di Falzareggo op 2100 meter.
Hier de camper neergezet brood klaargemaakt en weer aan de wandel. Bert en Klazien wilden omhoog en wij zijn een klein stukje afgedaald langs een stroompje. Wij hebben er een lui dagje van gemaakt. Na een half uur wandelen vonden we een mooi plekje en zijn daar een paar uur gebleven. Els zag weer heel veel bloemen en op de terugweg zagen we een hert. Ook hoorden we murmeltieren maar die hebben we niet gezien.
Bij de camper aangekomen waren Bert en Klazien er al. Even wat gedronken en daarna naar Arabba waar een camperplek is met voorzieningen.

23 mei
Vandaag naar de Passo Pordoi gereden. Deze is 2240 meter hoog. Daar is een van de weinige kabelbanen die werkt, de rest is nog gesloten.
Maar toen we er waren hadden we het idee dat we daarboven iet zouden kunnen wandelen. Er ligt bovendien ook nog veel sneeuw. En om voor € 18 pp alleen maar voor het uitzicht te gaan leek ons ook niets. Dus zelf maar op pashoogte nog een stukje gaan lopen. Maar na een half uur zaten wij ook verder in de sneeuw. Hier maar gestopt en ons brood opgegeten en weer terug naar de camper.
Onderweg stond ook  een kapelletje en een plaquette voor skiërs die in 1937 omgekomen waren.
Toen we weer bij de camper waren zijn we afgedaald naar Canazei en staan daar op een camping. Deze staat vlak bij de finish van de Giro die hier morgen langs komt.

24 mei
We blijven vandaag in Canzanei vanwege de Giro. Trouwens we kunnen de camping met de campers al niet meer af. Net voor de ingang is de finish gepland.
Vanmorgen door Canzanei gelopen. Veel touristenwinkels en voor de wintersport. Ook wel mooie beschilderde huizen.
Na de middagrust zijn we om drie uur weer naar het dorp gegaan. Toen we vanmorgen terug kwamen zaten er al mensen met stoeltjes in de buurt van de finish (en die is verwacht rond vijf uur) en nu was het wel wat drukker maar er was nog plaats zat. Wij zijn dus nog maar een stukje verder gelopen. Op een bankje een tijdje gezeten. Toevallig stond daar ook een friteskraam, dus maar een frietje genomen.
Om vier uur een strategische plaats uitgezocht om foto's te maken. Tegen vijven kwam de eerste renner solo, algauw gevolgd door een paar groepjes en na enige tijd de groep met de roze truidrager Tom Dumoulin. We zijn daarna weer richting finish gelopen en zagen hoe de renners werden gehuldigd en geïnterviewd. Helaas waren toen net de batterijen leeg.

25 mei
Vandaag vroeg op pad, want we gaan langs een gedeelte waar vandaag ook de Giro langs gaat. Om kwart over negen reden we van de camping weg.
We zijn afgezien van een koffiestop doorgereden naar een camperplek bij San Valentino in Campo. Hier zagen we trouwens de eerste orchidee. Het is heerlijk weer en we hebben de rest van de middag niet veel gedaan. Wij hebben een klein wandelingetje gemaakt.
Deze camperplek is bij een sterrenwacht en vanavond zijn er rondleidingen. Je moest je hier wel voor aanmelden. Om negen uur was het al vol maar we konden nog wel om tien uur.
We kregen eerst een presentatie in het duits en daarna konden we enkele hemelobjecten bekijken waaronder Jupiter.

26 mei
We staan op de camperplek zo mooi en het is weer heerlijk weer. Dus we blijven nog maar een dag en een nacht.
Vanmorgen de camper nog even verzet naar een plek die was vrijgekomen zodat het uitzicht nog wat beter is. Daarna zijn Els en ik gaan wandelen. Er is hier een rondwandeling van negen kilometer waarvan we het grootste deel hebben gelopen. Een hele mooie tocht. Om twee uur waren we weer bij de camper en hebben toen verder geluierd, gelezen en plannen gemaakt voor het vervolg.

27 mei
Vandaag zijn we naar een camping gereden in Fuccine di Ossana. Met het warme weer hadden we geen zin om Bologna te bezoeken. We zijn er alleen boodschappen wezen doen.
Op de camping alleen maar geluierd. De laptop doet gek en ik kan de website niet meer bijwerken.

28 mei

Weer een warme dag. Vanmorgen zijn Els en ik een kleine wandeling gaan maken. We kwamen langs het kasteel dat boven de camping staat. Je moet toegang betalen om het te bezichtigen maar nu was het helemaal niet open.
 Verder weer geluierd in de schaduw.

29 mei

We gaan weer op pad naar een camperplek aan een klein meer boven het Como-meer het Lago di Mezzolla. We staan hier prachtig vlak aan het meer. Els is nog in het water gegaan om zich wat op te frissen, maar alleen benen en armen.
 Het is wel warm. Ik ben maar wat verderop gaan zitten op een bankje onder een boom.

30 mei

Vanmorgen zijn we toch maar gaan fietsen, ieder op eigen gelegenheid. Wij zijn direct noordelijk gegaan. Er ligt een  mooi fietspad en ik durf dat wel aan. Wel slaat de ondersteuning af en toe uit als ik over hobbels ga maar hier heb ik daar weinig last van.

Na zo’n veertien kilometer vonden we een mooie bank om te zitten. Veel verder konden we ook niet want daar hield het asfalt op. Dus na de rust zijn we weer terug gegaan naar de camperplek. We kwamen toen Bert en Klazien tegen. Die waren eerst de andere kant op gegaan.

’s Middags de stoelen meegenomen naar de bomen en daar de rest van de middag doorgebracht. Els is het meer ingedoken en aan het eind van de middag nog een keer samen met Klazien.
 Klazien en Bert gaan morgen weer richting huis, dus zijn we als afscheid maar met elkaar wezen eten.

31 mei
 Vanochtend afscheid genomen van de medereizigers. Wij zijn naar een camping in Monvalle aan het Lago di Magiore gegaan. ’s Middags gelezen en gepuzzeld en na het eten is Els ook hier het water in gegaan. De temperatuur was van dit water hoger

1 juni

We blijven toch maar niet op deze camping. Morgen is het een feestdag in Italië en het pinksterweekend komt er aan. We verwachten dat het hier behoorlijk druk wordt. Fietsen moet langs de weg zonder fietspad en wandelen is ook niet direct mogelijk.
 We zijn maar richting Aosta gereden en  naar een camping in Settimo Vittone gegaan. Verder de hele middag verder geluierd.

2 juni

Bij de camping kregen we een foldertje met wandelwegen. Dus gaan we vandaag maar op pad. Eerst laag door het dal naar het volgende dorp en daarna hoger door het bos en door de wijngaarden weer terug. Het was wel warm.
 Op de camping weer gegeten en daarna een luie middag.

3 juni
 We vertrekken nu naar een camping bij Cogne in een zijdal van het Aostadal op 1670 meter hoogte. Iets over twaalf uur kwamen we daar aan. Na de lunch en een korte rust de wandelschoenen aan een een paar uur gelopen, heen en terug langs de beek. We zagen hier de eerste gems op een steen liggen.

4 juni
 Nog steeds mooi weer dus maar weer op wandelpad. Dezelfde route als gisteren maar nu een uur verder. We waren al vroeg op pad gegaan en zagen veel gemzen en ook een aantal bergmarmotten. Eigenlijk wilden we nog verder maar een dikke plak sneeuw versperde de weg. Er gingen wel mensen over maar dat ging niet heel makkelijk en terug krijg je dat ook weer dus dit was voor ons het eindpunt van de wandeling. Nadat we het brood opgegeten hadden weer terug naar de camper. Totaal 4 uur gelopen.

5 juni

Het weer verandert, vannacht regen gehad en nu hangen er wolken. We zijn maar afgedaald naar het Aostadal naar een camperplek in Morgex.

’s Middags het dorpje ingelopen, de kerk bekeken en wat kaarten gekocht. De winkels gingen pas om half vier open, dus eerst maar een ijsje gegeten.
 ’s Avonds weer naar het dorpje om de kaarten op de bus te doen.

6 juni

Toen we wakker werden scheen de zon volop. Maar na het ontbijt kwamen er steeds meer wolken. Er was wat twijfel of we nog zouden blijven wachten voordat we de Kleine St Bernard overgaan of toch vandaag nog gaan.

Tenslotte zijn we toch maar over de pas gegaan. We hadden regen onderweg en boven op de col ook natte sneeuw. We moesten langs veel sneeuw.

Het eindpunt was een camping in Bourg Saint Maurice. Hier heeft het tot 4 uur nog geregend.

Bij de receptie hebben we weer internet en daar een tijdje gezeten om berichtjes binnen te halen en daarna zijn we naar het centrum gelopen, door een park, om wat te eten in een restaurantje.

7 juni

Vandaag zijn we weer verder gereden. Eerst over de Cormet de Roselend op 2180 meter. Hier gestopt en geprobeerd de wandeling te maken die we vroeger met de kinderen ook maakten. Helaas kwamen we niet zover vanwege de sneeuw.

Daarna over de col des Saisies naar de camping in St. Gervais les Bains. Hier staan we heel mooi met uitzicht op het Mont Blanc massief.

8 juni

Vandaag is het weer mooi weer. De wandelschoenen aangetrokken en een flinke tippel gemaakt. Heen en terug 10 km.
 Daarna ’s middags geluierd.

9 juni
 Vandaag weer verder gereden langs Chamonix – waar we probeerden de camper ergens te parkeren om van het uitzicht te genieten – naar Argentière. De camperplek aldaar leek ons niets dus door naar de laatste camperplek in Frankrijk tussen de col des Montets en de col de la Forclaz in. Ook dit leek niets en dus besloten we maar om door te rijden naar een camping in Malbuisson in de Franse Jura. Even na 6 uur kwamen we daar aan.

10 juni
 Vandaag nauwelijks bij de camper vandaan geweest. Alleen brood halen en ’s avonds nog even naar de receptie om brood voor morgen te bestellen. Alleen is er zondags geen brood! Verder veel gelezen en gepuzzeld.

11 juni

Na een rustdag weer de wandelschoenen aan. Er is een pad rond het meer maar dat is 22 km lang en dus te veel voor ons. Maar een stuk heen en dezelfde weg terug kan altijd. Dus zo nog twee uur op pad geweest.

Trouwens er was wel brood op de camping alleen kon je het voor de zondag niet reserveren!

’s Middags weer uitrusten en aan het eind van de middag is Els nog in het meer gaan zwemmen. Nu had ze spijt dat ze dat gisteren ook niet had gedaan.

12 juni

Vandaag weer verder trekken naar Besanҫon. Onderweg eerst boodschappen gedaan. Tegen twaalven waren we op de camperplek. Na de lunch en een korte tuk zijn we om twee uur naar de citadel gelopen. Een behoorlijk klimmetje via trappen. Daarna een aantal dingen in de citadel bekeken. Alles was een beetje veel want er zijn wel drie museums en een dierentuin te bezichtigen. Wij hebben het buitenwerk gedaan.
 Daarna afgedaald naar het oude centrum en de kathedraal nog bekeken. Verderop nog in een parkje op een bankje naar het jeu de boulen gekeken.

13 juni
 We verlaten Besanҫon en gaan naar een camping bij Liverdun. ’s Middags uitgerust in de schaduw. Het is ongeveer 30o.

14 juni

Vandaag zijn we op de fiets langs de Moezel naar Tours gefietst, ongeveer 20 km.
 In Tours hebben we de kathedraal bezichtigd en over de markt gelopen. In een parkje ons brood opgegeten en daarna weer de weg terug naar de camping. Deze keer had mijn fiets geen kuren.

15 juni

Vanmorgen zijn we weer vertrokken uit Liverdun naar een camping in Volende in België. Tegen vier uur kwamen we daar aan.

’s Avonds zijn we op de fiets naar een groter dorp Walcourt drie km verderop gereden om te gaan eten vanwege onze trouwdag. Heerlijk gegeten. Trouwens er zaten wel wat pittige klimmetjes op de weg maar met de ondersteuning in een hogere stand ging dat prima.
16 juni
In de buurt zijn allemaal stuwmeertjes waar je om heen kunt fietsen -  totaal 40 km. Alleen er naar toe fietsen is ook nog zo'n 15 km en heel erg heuvelachtig. Dus zijn we hier toch maar met de camper naar toe gereden. We vonden bij een zijweggetje een mooie rustige plek voor de camper aan één van de meren. Na de koffie de fietsen gepakt en heerlijk gefietst. We dachten lekker bij de camper te gaan zitten als we daar aankwamen, maar aan de overkant zagen we op de fiets al dat het wel wat drukker was op de plek waar we stonden. En toen we er aankwamen bleek er een heel bedrijf een bedrijfsuitje te hebben. De barbecues stonden al aan. We zijn toen toch maar naar de camping gereden en hebben daar de rest van de dag in rust doorgebracht.
17 juni
Vandaag zijn we naar Middelburg gereden. Voordat we naar de Baarsen gingen eerst boodschappen gedaan voor een bbq morgen. Na de thee en koffie een plekje zoeken om te overnachten.
We wilden op de camperplek in Middelburg gaan staan, maar het was er heel druk. De camper wel neergezet en eerst nog even Middelburg in gelopen.
Toen we terug kwamen was het nog steeds vol. We zijn maar vertrokken en op een kleine camping net buiten Middelburg terecht gekomen. Eigenlijk was hij vol - niet wat ruimte betreft - maar er mogen niet meer dan zoveel plaatsen bezet zijn. Maar omdat we morgen overdag er toch niet waren mochten we er wel staan. We staan hier prachtig. Er loopt trouwens ook een pony los over de camping.
18 juni
Vanmorgen weer naar Teus en José gereden en daarna met twee campers naar een plek aan het Veerse Meer gegaan. Hier stonden we mooi met twee campers aan het water. De luifls naar elkaar toe en we hadden een heerlijke plek.
Lekker luieren, kletsen, zwemmen en kanovaren.
Aan het eind van de middag kwamen ook Diederick, Pablo en Ben en was het tijd om de bbq aan te steken.
Heel gezellig allemaal. Daarna weer naar de camping.
19 juni
's Morgens kwam José op de fiets naar de camping en na de koffie zijn we met zijn drieën gaan fietsen. Toen we weer terug waren hebben we nog even gegeten en is José weer naar huis gegaan en wij zijn vertrokken naar de camperplek bij Loevestein.
's Avonds nog een wandeling gemaakt.
20 juni
De mooie zonsondergang gisteravond was een mooie afsluiting van de vakantie. Vandaag zijn we weer naar huis gegaan waar we tegen lunchtijd aankwamen.